Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Η πρόταση για τη ΣΣΕ στις σταθερές συγκοινωνίες

Μιας και πολύς λόγος για την Συλλογική Σύμβαση διαβάστε τι προτείνουν οι Διοικήσεις στις συγκοινωνίες, άλλωστε η πολιτική που ακολουθείται είναι κεντρικά σχεδιασμένη.
Σημαντικές μειώσεις, ακόμα και κατά 50%, στους μισθούς και κατάργηση επιδομάτων και ωριμάνσεων προβλέπει, μεταξύ άλλων, η πρόταση που κατέθεσε η διοίκηση...
της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) στους εργαζομένους, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας...


Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι αντιπροτείνουν παράταση της υπάρχουσας σύμβασης για δύο χρόνια, διάστημα στο οποίο οι δύο πλευρές θα μπορέσουν να βρουν συμβιβαστική λύση στο νέο εργασιακό περιβάλλον που δημιουργούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης.

Σε αυτό το κλίμα, η σημερινή συνάντηση των δύο πλευρών αποκτά κρίσιμο χαρακτήρα, καθώς οι εργαζόμενοι στο μετρό, στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και στο τραμ έχουν προειδοποιήσει για τις πλέον δυναμικές κινητοποιήσεις και ο εφιάλτης των συνεχόμενων απεργιών ξαναζωντανεύει σε περίπτωση όπου δεν υπάρξει συναίνεση.

Τα περιθώρια, πάντως, είναι στενά καθώς στις 14 Μαΐου, εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία, θα λήξει και η μετενέργεια.

Η αντιπρόταση των εργαζομένων προβλέπει την υπογραφή ΣΣΕ με διάρκεια δύο ετών, η οποία θα μοιάζει με την υφιστάμενη και ουσιαστικά θα την επεκτείνει. Στη διάρκεια των δύο ετών, ομάδες εργασίας και από τις δύο πλευρές θα αναλάβουν τη διαπραγμάτευση και την προετοιμασία της σύμβασης, που θα ακολουθήσει υπό το βάρος και των νέων δεδομένων που έχουν προκύψει στο εργασιακό καθεστώς.

Για τη θέση τους αυτή τα εμπλεκόμενα σωματεία έχουν ενημερώσει και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Χθες, στο πλαίσιο γενικής συνέλευσης, οι εκπρόσωποι των σωματείων έλαβαν εξουσιοδότηση να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, στις ισχυρότερες που έχει γνωρίσει ο κλάδος, σε περίπτωση όπου η προσπάθεια δεν ευοδωθεί.

Πρόταση της διοίκησης

Σύμφωνα με πληροφορίες, η προτεινόμενη σύμβαση εργασίας ενσωματώνει το μισθολογικό καθεστώς στο ενιαίο μισθολόγιο του δημοσίου και σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων προβλέπει ακόμη και χαμηλότερες αμοιβές, αφού καταργεί επιδόματα και ωριμάνσεις που είχαν κατοχυρωθεί μέχρι και την τελευταία σύμβαση για την περίοδο 2009 - 2010.

Η πρόταση δεν αναφέρεται στις κανονικές αλλά ούτε και στις ειδικές άδειες, δεν γίνεται λόγος για δευτερεύουσες απολαβές, αλλά ούτε και για μισθολογικό υπολογισμό με τη στρατιωτική θητεία.

Η μεγαλύτερη ανατροπή προβλέπεται στους μισθούς των εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, οι οποίοι είχαν υψηλότερους μισθούς και θα δουν -εφόσον ισχύσει η συγκεκριμένη πρόταση- να μειώνονται οι απολαβές τους έως και 50%.

Αντίστοιχα, το μαχαίρι στους μισθούς των εργαζομένων στο μετρό και στο τραμ, αναμένεται να αγγίξει το 20% και το 10%.

Για παράδειγμα, εργαζόμενος Δ.Ε. με 10 χρόνια προϋπηρεσία θα έχει βασικό μισθό 989 ευρώ, καθώς αφαιρούνται όλα τα επιδόματα και οι ωριμάνσεις, ενώ υπάλληλος με την ειδικότητα του εργάτη θα αμείβεται με 873 ευρώ τον μήνα.

Ο νεοεισερχόμενος με την ειδικότητα του εργάτη θα μπαίνει στην εταιρεία με βασικό μισθό 780 ευρώ και θα αποχωρεί στα 39 χρόνια υπηρεσίας με μισθό 1.321 ευρώ.

Αντίστοιχα, οι βασικοί μισθοί διαμορφώνονται ως εξής:

Εργαζόμενος Δ.Ε.: 1ος μισθός 858 ευρώ, μισθός αποχώρησης 1.688 ευρώ.
Εργαζόμενος Τ.Ε.: 1ος μισθός 1.037 ευρώ, μισθός αποχώρησης 2.243 ευρώ.
Εργαζόμενος Π.Ε.: 1ος μισθός 1.092 ευρώ, μισθός αποχώρησης 2.409 ευρώ.

Σημειώνεται ότι το προσωπικό λειτουργίας και το τεχνικό προσωπικό ακολουθούν τη μισθολογική κλίμακα του εργαζομένου Δ.Ε.

Στα επιδόματα που περιλαμβάνει η πρόταση της διοίκησης για τη νέα ΣΣΕ προβλέπεται το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και εργασίας σε υπόγεια τμήματα, στα 100 ευρώ, το οποίο αφορά συγκεκριμένο αριθμό εργαζομένων.

Στα γενικά επιδόματα παραμένει εκείνο του ανήλικου τέκνου, το οποίο ανέρχεται στα 50 ευρώ για το πρώτο παιδί και στα 70 ευρώ συνολικά για δύο τέκνα.

Τέλος, προβλέπεται και το επίδομα θέσης, το οποίο ξεκινά από τα 120 ευρώ για τους υπεύθυνους συνεργείων και φτάνει έως τα 900 ευρώ για τους προϊσταμένους γενικών διευθύνσεων διοίκησης.

Η προθεσμία για την υπογραφή νέας σύμβασης εκπνέει στις 14 Μαΐου και στη συνέχεια οι αποδοχές μπορούν να πέσουν αυτομάτως στο επίπεδο της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης, όπως προβλέπει το νέο εργασιακό καθεστώς για τη μετενέργεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου