Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Σύννεφα από το λιμάνι για ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Αξιοποίηση και για τα ακίνητα του ΟΣΕ

Ανησυχία προκαλεί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά-Θριασίου. Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι καιροφυλακτούν.
Κρίσιμος μήνας αναμένεται να είναι ο Φεβρουάριος για τις εξελίξεις στα ελληνικά λιμάνια, σχετικά με την αξιοποίηση τους και τις επενδύσεις, καθώς η κυβέρνηση, τόσο τα αρμόδια υπουργεία όσο και ο κ. Σαμαράς προσωπικά, έχουν ξεκινήσει αγώνα δρόμου για να ολοκληρωθεί η μέθοδος και η διαδικασία της αξιοποίησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει βέβαια το λιμάνι του Πειραιά, αφού στα τέλη του μήνα αρχίζει να “τρέχει” η συμφωνία Cosco-HP-ΟΣΕ. Η συγκεκριμένη συμφωνία, που είχε παρουσιαστεί ως επιχειρηματικός άθλος από την κυβέρνηση, αφορά τη μεταφορά μέσω του λιμανιού του Πειραιά και προώθηση μέσω των γραμμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του υπολογιστικού εξοπλισμού που κατασκευάζει στην Ασία η ΗΡ στην αγορά της Ευρώπης.
Έντονη ανησυχία στους αρμόδιους φορείς και στην κυβέρνηση προκαλούν αφενός η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά-Θριασίου (σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ήταν έτοιμη αρχές Φεβρουαρίου), αφετέρου οι διαρροές από την ΗΡ για αλλαγή των όρων της συμφωνίας, ακόμα και για ακύρωση. Άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι έντονος, τη στιγμή που στη γειτονική Τουρκία υπάρχει έτοιμο σιδηροδρομικό δίκτυο σε φθηνότερες τιμές. Για ανεπανόρθωτη ζημιά στο ζήτημα της προσέλκυσης μεγάλων επενδύσεων σε περίπτωση αποτυχίας της συμφωνίας κάνουν λόγο επιχειρηματικοί κύκλοι.
Παράλληλα, οι επενδυτικές πιέσεις φαίνεται πως εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο απαξίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να διευκολυνθεί η ενδεχόμενη πώλησή της. Άλλωστε, σε αναμονή είναι Γερμανοί επενδυτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για “είσοδο” στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Να σημειωθεί πως τυχόν ολοκλήρωση της συμφωνίας Cosco-HP με τον ΟΣΕ θα πλήξει, σύμφωνα με τα στοιχεία, την εμπορικότητα των λιμανιών της Β. Γερμανίας, καθώς θα μειωθεί η εμπορική κίνηση που υπάρχει μέχρι σήμερα. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν πως τυχόν αδυναμία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ολοκληρώσει το έργο θα σημάνει τη μεγάλη πτώση της αξίας της στον επικείμενο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης. Αυτό φαίνεται πως περιμένουν και οι Γερμανοί επενδυτές.
Στο μεταξύ, η Golden Union, συμφερόντων του Κ. Βενιάμη, του προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών, προχωράει στην κατασκευή υπερσύγχρονου και οικολογικού πλοίου. Η εταιρία του κ. Βενιάμη συμφώνησε για τη ναυπήγηση αυτού του πλοίου στα ναυπηγεία της Cosco σε συνεργασία με την Lloyd’s Register. Φαίνεται πως αποτελεί ένα δείγμα της «εθελοντικής» προσφοράς στην κοινωνία που είχαν προαναγγείλει οι εφοπλιστές στο ετήσιο συνέδριό τους, αφού επιλέγουν να ναυπηγούν τα υπερσύγχρονα πλοία τους στην Cosco, τη στιγμή που τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν οδηγηθεί στο ουσιαστικό κλείσιμο και οι εργαζόμενοι σε αυτά στην εξαθλίωση.

Απο την σημερινή Αυγή - Σπύρος Ραπανάκης



*«Αξιοποίηση» και για τα ακίνητα του ΟΣΕ

Στο δρόμο της άμεσης εκποίησης βαδίζει και η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, παράλληλα με τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του μεταφορικού τμήματος του Οργανισμού. Εξαιτίας της κατάργησης δρομολογίων τρένων, για δεκάδες κτίρια σε ολόκληρη τη χώρα - πολλά από αυτά εντός του ιστού των μεγάλων πόλεων - που χρησίμευαν ως σιδηροδρομικοί σταθμοί οι οποίοι πλέον ερημώνουν, η συγκυβέρνηση έχει κρεμάσει «πωλητήριο» ή καλύτερα... «αξιοποιητήριο». Ηδη υπάρχουν ορισμένα σχέδια για κάποια από αυτά, τα οποία προβλέπουν την κατασκευή εμπορικών κέντρων, χώρων διασκέδασης, αναψυχής και άλλων δραστηριοτήτων, μέσω της αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων και παράδοσή τους στους υποψήφιους επενδυτές τζάμπα ή σχεδόν τζάμπα, ελλείψει παροχής κρατικού χρήματος.
Να σημειώσουμε ότι η τεράστια ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ πέρασε υπό την κυριότητα του Δημοσίου ως αντάλλαγμα για την ανάληψη των «χρεών» του Οργανισμού από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συνολικά υπολογίζεται ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ, η εταιρεία διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας, διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της οικόπεδα συνολικής έκτασης 100.000 στρεμμάτων και περισσότερα από 4.500 κτίρια με συνολικό εμβαδόν περί τα 540.000 τ.μ.
Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι με την καταβαράθρωση των τιμών των ακινήτων τα τελευταία 3,5 χρόνια - συνέπεια του λεγόμενου «αποπληθωρισμού» της εσωτερικής αγοράς που προβλέπουν τα μνημόνια - ακίνητη περιουσία με ιδιαίτερη αξία, καθώς σημαντικό της μέρος βρίσκεται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, θα παραχωρηθεί στους καπιταλιστές, στην πραγματικότητα δίχως τίμημα, για να ξεπεράσουν τις... δύσκολες τούτες μέρες.
Την στιγμή μάλιστα που όλη αυτή η ακίνητη περιουσία - όπως άλλωστε και το σύνολο της δημόσιας περιουσίας - θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πραγματικά για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών σε δωρεάν στέγαση, άθληση, αναψυχή. Μόνο που απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθεί αυτό αποτελεί η κατάκτηση του πλούτου που έχει παραχθεί και συνεχίζει να παράγεται σε τούτη τη χώρα, η κατάκτηση της ίδιας της χώρας εντέλει, από την εργατική τάξη και τα άλλα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα.

*Απο τον Ριζοσπάστη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου