Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Ανοίγει ξανά ο φάκελος των σηράγγων σε Καλλίδρομο και Όθρυ

Στο μικροσκόπιο ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών, πέρα από τη σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού, μπήκαν και οι συμβάσεις των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυς. Ξέχωρα των Ελλήνων ελεγκτών, οι δυο σήραγγες θα ελεγχτούν και από την OLAF, την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης.  
Του Φώτη Φωτεινού -metaforespress.gr


Η σήραγγα του Καλλιδρόμου αποτελεί το σύγχρονο «γιοφύρι της Άρτας» για τους σιδηροδρομικούς, αφού ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997!

Το εντυπωσιακό είναι ότι τις εργασίες, στην εν λόγω σήραγγα, έχουν επιθεωρήσει δυο πρωθυπουργοί και κάμποσοι υπουργοί Μεταφορών (Μ. Λιάπης, Μ. Βορίδης). Ποια είναι η αιτία που προβάλλεται για τις καθυστερήσεις; Τα ιδιόμορφα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής. Όταν ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα.

Το ερώτημα που πλανάται είναι, πως ο αρχικός προϋπολογισμός των 110 εκατ. ευρώ του 1997, οπότε και προκηρύχτηκε αρχικά το έργο, έφτασε στα 354 εκατ. το 2006 (δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ και οι αναθεωρήσεις), οπότε και ανατέθηκε στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα – J&P Άβαξ. Το πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν υπογραφεί, γιατί δόθηκαν αυτές, αλλά και το  εάν έχει ζημιωθεί το δημόσιο αναμένεται να εξεταστεί από τους οικονομικούς ελεγκτές.

Υπό τον έλεγχο της OLAF και του ΥΠΟΙΚ θα τεθεί, εκ νέου, η σήραγγα της Όθρυς. Η ελληνική δικαιοσύνη, μετά την ολοκλήρωση προκαταρκτικής εξέτασης, που διενεργήθηκε κατόπιν υποβολής αναφοράς εκ μέρους της ΕΡΓΟΣΕ και Έκθεσης Ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, άσκησε διώξεις, στις αρχές του 2013, για τη διαχείριση της σύμβασης.
Το πόρισμα απεκάλυψε ότι καταβλήθηκαν στον ανάδοχο του έργου (Άκτωρ) 37 εκατ. ευρώ για εργασίες που δεν είχε κάνει, τις οποίες όμως οι αρμόδιοι της ΕΡΓΟΣΕ βεβαίωσαν και μέτρησαν. Στην σχετική πολυσέλιδη αναφορά, ο μελετητής διαπίστωσε, ως προς τα υπόγεια έργα σηράγγων, πληθώρα αντισυμβατικών ενεργειών και παραλείψεων, τόσο εκ μέρους της Άκτωρ, όσο και από την πλευρά των αρμοδίων υπηρεσιών επίβλεψης και εποπτείας της ΕΡΓΟΣΕ.

Από την πλευρά της, η Άκτωρ αμφισβήτησε το πόρισμα Ρακιντζή, με έκθεση πραγματογνωμοσύνης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Σύμφωνα με την έκθεση, στην επίμαχη έρευνα η μελέτη του έργου έμεινε εκτός και οι ελεγκτές εστίασαν μόνο στο κατασκευαστικό κομμάτι. Μάλιστα, ο ανάδοχος του έργου, η Ακτωρ, προσέφυγε στο ΣτΕ και ζήτησε την αναίρεση της έκθεσης ελέγχου του γενικού επιθεωρητή.

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή της σήραγγας ανετέθη στην Άκτωρ ΑΤΕ, τον Απρίλιο του 2007, με την υπ’ αριθ. 407/07 σύμβαση. Είχε προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ και, με την έκπτωση 35%, η δαπάνη κατασκευής προσδιορίσθηκε στα 210 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση ορίστηκε η 24η Απριλίου του 2011 ως προθεσμία περαίωσης του έργου και η 21η Αυγούστου του... 2012 ως η οριακή προθεσμία.

Ξέχωρα των ανωτέρω, οι μεγάλες καθυστερήσεις στα σιδηροδρομικά έργα έχουν ως αποτέλεσμα η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας να μετατεθεί, στο πιο αισιόδοξο σενάριο, το 2017. Ενδεικτικό είναι ότι ο χρόνος διεξαγωγής του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αντί να μειώνεται, επιμηκύνεται (έχει φτάσει τις 6 ώρες), την ώρα που το 2008 ήταν στις 4 ώρες και 30 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου