Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Διαμάχη ΕΡΓΟΣΕ με δήμο Πατρέων για τη διέλευση του τραίνου στην πόλη

Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., θυγατρική Εταιρεία του ΟΣΕ, έχει την ευθύνη μελέτης και υλοποίησης της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Πάτρας, η οποία σήμερα λειτουργεί έως το Κιάτο και βρίσκεται στη φάση κατασκευής στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος. Η εν λόγω γραμμή έχει χρηματοδοτηθεί από
πόρους της Β’ και Γ’ Προγραμματικής Περιόδου (Ταμείο Συνοχής), από πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013, ενώ ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υπ.Με.Δι. προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου στο πλαίσιο της 5ης Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

Για την τεχνικοοικονομική τεκμηρίωση της κοινοτικής συγχρηματοδότησης της υλοποίησης των εκτελούμενων και προγραμματιζόμενων έργων επί της γραμμής αυτής, και δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας για τη χώρα κατέστη αναγκαία η επικαιροποίηση της μελέτης κόστους – οφέλους του έργου σε συνδυασμό με τη διερεύνηση της τεχνικοοικονομικά βέλτιστης λύσης της διέλευσης της γραμμής από την πόλη της Πάτρας.

Η μελέτη αυτή εκπονήθηκε από εξειδικευμένο Γραφείο Συγκοινωνιακών Μελετών, με ευθύνη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών του Υπουργείου, παραλήφθηκε από Επιτροπή Παραλαβής, μεταξύ των μελών  της οποίας ήταν ο κ. Γρηγόρης Σαμπατακάκης, Δ/ντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ και ο Δρ. Αθανάσιος  Καπένης, Δ/ντής Έργων Νότιας Ελλάδας της ΕΡΓΟΣΕ, και υποβλήθηκε από το Υπουργείο, τον περασμένο Δεκέμβριο, στις Υπηρεσίες της Ε.Ε.

Στη μελέτη αυτή αξιολογήθηκαν συγκριτικά όλες οι εναλλακτικές λύσεις της σιδηροδρομικής πρόσβασης στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας και επελέγη η βέλτιστη τεχνικοοικονομικά λύση.

Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα στις 20-12-2013 στην «Αγορά Αργύρη» σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, παρουσιάστηκαν από τον Μελετητή αναλυτικά όλες οι εναλλακτικές λύσεις διέλευσης από την πόλη της Πάτρας οι οποίες εξετάσθηκαν και αξιολογήθηκαν συγκριτικά.

Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Οργανισμού Λιμένα Πάτρας, του Πανεπιστημίου Πάτρας, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Συλλόγων & Ενώσεων (Φίλοι των Σιδηροδρόμων κλπ.) καθώς και κάτοικοι της πόλης.

Όλα έδειχναν ότι υπήρξε συμφωνία για τη διέλευση

Κατά τη συζήτηση που επακολούθησε, επικράτησε συναινετικό κλίμα μεταξύ των συμμετεχόντων. Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω είχαν συζητηθεί και σε τεχνική συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στις 30-10-2013 με τη συμμετοχή του Δημάρχου Πατρέων και εκπροσώπων της Περιφέρειας, του Ο.Λ.ΠΑ. και της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου.



Η επιλεγείσα, μεταξύ όλων αυτών, λύση εξασφαλίζει την εναρμόνιση και συνύπαρξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εντός του αστικού ιστού της πόλης, αποκαθιστά πλήρως την οδική επικοινωνία στο κέντρο της πόλης (περιοχή Αγ. Διονυσίου) και αναβαθμίζει εν γένει την εν λόγω περιοχή δημιουργώντας νέους κοινόχρηστους χώρους (πλατεία, χώρους στάθμευσης, κλπ).

Η λύση αυτή εξασφαλίζει τόσο την προαστιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής της πόλης, και μάλιστα με προοπτική περαιτέρω επέκτασής της βορείως και νοτίως της πόλης, όσο και την υπεραστική κίνηση επιβατών και τη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι με τη λύση αυτή εξασφαλίζονται οριακά αποδεκτοί δείκτες κοινωνικοοικονομικής αξιολόγησης, προκειμένου να συγχρηματοδοτηθούν οι αντίστοιχες επενδύσεις από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο ανωτέρω πλαίσιο, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει τις αμέσως επόμενες φάσεις μελετητικής ωρίμανσης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης της νέας γραμμής όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία για την εκπόνηση των μελετών των δημοσίων έργων, ώστε να εξασφαλισθούν οι αναγκαίες προϋποθέσεις για τη δημοπράτηση και κατασκευή του έργου, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020, με προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το έτος 2019.

Έκπληξη της ΕΡΓΟΣΕ από τις εναλλακτικές που αναζητεί ο δήμος Πατρέων

Με ιδιαίτερη έκπληξη πληροφορηθήκαμε την Τρίτη 18/2 από το Τύπο ότι ο Δήμαρχος Πατρέων σε συνεργασία με καθηγητές Ελληνικών και Αλλοδαπών Πανεπιστημίων προτίθεται να προβεί σε εκ νέου διερεύνηση και αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, αναζητώντας μάλιστα χρηματοδότηση της δράσης αυτής από κοινοτικά κονδύλια.

Στην παρούσα χρονική στιγμή και με δεδομένες τις πρόσφατες ενέργειες των αρμόδιων Εθνικών Αρχών, η ΕΡΓΟΣΕ πιστεύει ότι η προώθηση εκ μέρους του Δήμου δράσεων εκ νέου αξιολόγησης των εναλλακτικών λύσεων διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής, αφενός ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρές παρενέργειες όσον αφορά στη συνέχιση χρηματοδότησης από την Ε.Ε. των έργων που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη κατά μήκος της γραμμής και αφετέρου να αναστείλει επ’ αόριστον τη συνέχιση της μελετητικής ωρίμανσης του έργου στο τμήμα εντός της πόλης της Πάτρας, με ενδεχόμενο να απωλεσθεί η δυνατότητα υλοποίησής του στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου