Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

"ΤΟ ΤΡΕΝΟ" - Μια ιστορία "παράλληλη" με την ζωή της Πάτρας από το 1890!

Από το 1880 και μετά, τα σχέδια και οι εργασίες για τη σύνδεση όλων των μεγάλων πόλεων με την πρωτεύουσα βρίσκονταν στο αποκορύφωμά τους. 
Οι Σιδηρόδρομοι Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) ξεκίνησαν τις εργασίες το 1882 για τις γραμμές
Πειραιώς - Ελευσίνας - Κορίνθου – Πατρών, Κορίνθου - Αργους - Ναυπλίου και Αργους – Μύλων. 


Από τέλος του 1887 παραδίδονται τα τμήματα του έργου (η γραμμή του Πύργου ενώθηκε με εκείνη της Πάτρας και έφτασε και ως την Καλαμάτα) τα οποία θα δώσουν ένα αρχικό μήκος δικτύου 204 χλμ. 

Το σύνολο του δικτύου της Πελοποννήσου είναι μετρικό με εξαίρεση τη γραμμή Διακοφτό – Καλάβρυτα που είναι εύρους 75 εκ., ο γνωστός οδοντωτός (με την επιπλέον ράγα στην μέση). 






Το τρένο στην Πάτρα διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην εμπορική ιστορία της πόλης και συνφέθηκε άμεσα με την εξαγωγή σταφίδας στην Belle Epoque. 
Το τρένο του «Τρικούπη» για την Πελοπόννησο είχε μικρότερο πλάτος από αυτό της υπόλοιπης χώρας.  

Ετσι ιδιαίτερα τις τελευταίε δεκαετίες η ιστορία «ΟΣΕ» είναι μάλλον «αμαρτωλή» σε σχέση με την βόρεια Πελοπόννησο. 








Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του Φίλιππου Ανδρεόπουλου.











ΠΗΓΗ. dete.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου