Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Έχει πέραση... ο Μουτζούρης


Τσιπουράδικα, Αργώ, Πήλιο και τρενάκι του Πηλίου ή αλλιώς «Μουτζούρης», είναι ένας από τους κλασικούς συνειρμούς που κάνει το μυαλό ενός επισκέπτη ή τουρίστα που πατάει το πόδι στο Βόλο. Μάλιστα όσον αφορά το θρυλικό Μουτζούρη, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πόλος έλξης όχι μόνο από Ελληνες, αλλά και από αλλοδαπούς τουρίστες που συμπεριλαμβάνουν στο πρόγραμμα τους οπωσδήποτε μια  διαδρομή με το τρενάκι από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές.


Ρεπορτάζ: ΑΘΗΝΑ ΤΣΙΡΓΗ

Τα τελευταία δύο χρόνια μεταξύ των επιβατών του «Μουτζούρη» βρίσκονται πολλοί Γερμανοί, Ολλανδοί, Ιταλοί, Ισραηλινοί, Κύπριοι, Ρώσοι και Τούρκοι, οι οποίοι μαγεύονται από τη διαδρομή που διασχίζει το τρενάκι μέσα στη φύση, στις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.

Μάλιστα την αύξηση της επιβατικής κίνησης επιβεβαιώνουν τα επίσημα στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ειδικότερα όπως προκύπτει από τα στοιχεία μέσα στο 2012 μετακινήθηκαν με το τρενάκι Πηλίου συνολικά 7.283 επιβάτες, αποφέροντας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εισπράξεις 80.433  ευρώ. Την αύξηση όμως στην επιβατική κίνηση στο τρενάκι Πηλίου επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του 2013 αφού συνολικά μετακινήθηκαν με το τρενάκι 10.940 άτομα με τις εισπράξεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αγγίζουν τις 134.471 ευρώ.

Τώρα όσον αφορά το 2014, σύμφωνα με τις ενδείξεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατηρείται περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνηση, άλλωστε αυτό φανερώνεται από το γεγονός ότι  μέχρι στιγμής οι ενοικιάσεις που έγιναν στο τρενάκι είναι διπλάσιες από πέρυσι.

«Πραγματικά η επιβατική αύξηση για το τρενάκι Πηλίου τα τελευταία χρόνια είναι  πολύ μεγάλη» επιβεβαιώνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η υπεύθυνη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το τρενάκι Πηλίου κ. Πράπα, προσθέτοντας ότι ανάλογα με την περίοδο παρατηρείται διαφορετικός τουρισμός για τον «Μουτζούρη».

Ειδικότερα ανάλογα με την εποχή παρατηρείται κίνηση μέσω από τουριστικά γκρουπ, σχολεία (Λύκεια, Γυμνάσια και Δημοτικά), Ελληνες και αλλοδαπούς τουρίστες.

Μάλιστα φέτος η εταιρία επιφυλάσσει ένα δώρο για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το νέο εισιτήριο - καρτ ποστάλ  για τη διαδρομή τους.

Μαγευτική διαδρομή

Μέσα στο καλοκαίρι το τρενάκι του Πηλίου αναχωρεί καθημερινά στις 10  από τον σταθμό των Άνω Λεχωνίων.

Η ανάβαση στις όμορφες πλαγιές του Πηλίου μέχρι τις Μηλιές ξεκινά! Μια από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά) φιλοξενεί τα 4 βαγόνια του «Μουτζούρη», όπως λεγόταν κάποτε το τρενάκι του Πηλίου, για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του. Από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές η διαδρομή είναι ορεινή, διασχίζοντας τις κατάφυτες πλαγιές, με την πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια.

Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει “ξεφυσώντας” και λικνίζοντας τα βαγόνια του, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου 90 λεπτών περίπου. Μέχρι το ιστορικό κεφαλοχώρι των Μηλεών η διαδρομή γεμίζει με εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων.

Ξεχωριστό δείγμα, η λίθινη πεντάτοξη γέφυρα Καλόρεμα στην περιοχή του Μαλακίου. Πλησιάζοντας στις Μηλιές το τοπίο αποκτά μια άγρια ομορφιά, ιδιαίτερα στο πέρασμα της μεγάλης μεταλλικής γέφυρας του Ταξιάρχη ή Ντε Κίρικο, από το όνομα του σχεδιαστή και πατέρα του μεγάλου ζωγράφου. Στο σημείο αυτό, το τρένο θα κυλήσει σε καμπύλη γραμμή, ενώ η γέφυρα στην οποία βρίσκεται είναι ευθεία.

Ο σταθμός Μηλεών είναι και το τέρμα της διαδρομής. Από δω ξεκινάει το γραφικό καλντερίμι που οδηγεί στο κέντρο του χωριού. Παραδοσιακοί ξενώνες, ταβέρνες, η εκκλησία των Ταξιαρχών που χτίστηκε πριν το 1741, το λαογραφικό μουσείο και η βιβλιοθήκη, μια από τις παλαιότερες στην Ελλάδα, περιμένουν τους επισκέπτες για περιήγηση. Η πιο γραφική σιδηροδρομική γραμμή στην Ελλάδα, θα δεχτεί άλλη μια ευκαιρία θαυμασμού την ίδια ημέρα, με την επιστροφή από Μηλιές στα Άνω Λεχώνια στις 3 το απόγευμα.

Πότε λειτουργεί

Το τρενάκι λειτουργεί από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο με ειδικό πρόγραμμα κυκλοφορίας, με ένα ημερήσιο δρομολόγιο στην ορεινή διαδρομή. Τον υπόλοιπο χρόνο είναι δυνατή η κυκλοφορία του με ενοικίαση, μετά από συνεννόηση με το Γραφείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Βόλο.

Η πρόσβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό Άνω Λεχωνίων που απέχει 12 χιλιόμετρα από το Βόλο γίνεται από το δρόμο προς Καλά Νερά με το αστικό λεωφορείο αρ. 5 της γραμμής Βόλου - Λεχωνίων - Πλατανιδίων που κάνει στάση 50 μέτρα από το σταθμό, αλλά και με Ι.Χ. καθώς υπάρχει μεγάλος χώρος στάθμευσης μπροστά στο σταθμό. Υπάρχουν καφέ πινακίδες σήμανσης του σταθμού από τον παρακείμενο οδικό άξονα.

Η οδική πρόσβαση στο σταθμό Μηλεών γίνεται μόνο με Ι.Χ. και υπάρχουν περιορισμένες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή του σταθμού, η κατεύθυνση του οποίου σημαίνεται με καφέ πινακίδα από τον οδικό άξονα που οδηγεί στις Μηλιές.

Για την ιστορία...

Το ιστορικό τρενάκι που παλαιότερα διένυε την απόσταση Βόλος - Μηλιές κυλούσε πάνω στον επίσης ιστορικό σιδηρόδρομο του οποίου η κατασκευή άρχισε το 1892, με πρώτο το κομμάτι μέχρι τα Λεχώνια, για να παραδοθεί τελικά το 1896. Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τις Μηλιές κατασκευάστηκε στη συνέχεια, για να τεθεί σε λειτουργία το 1903.

Την επίβλεψη της κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου είχε ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο, ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο ντε Κίρικο, που γεννήθηκε στο Βόλο.

Στα έργα κατασκευής του δικτύου, ο μικρός τότε Ντε Κίρικο ήταν εκεί, παρατηρώντας το μέσο που έμελλε αργότερα να τον εμπνέει και να συνοδεύει σταθερά τις δημιουργίες του.

Τα δρομολόγια και οι τιμές του Μουτζούρη
Το τρένο αναχωρεί από τα Άνω Λεχώνια στις 10 π.μ. και επιστέφει από τις Μηλιές στις 15.00 με ενδιάμεση στάθμευση 15 λεπτών στην Άνω Γατζέα και στις δύο κατευθύνσεις διαδρομής. Το εισιτήριο για την απλή διαδρομή κοστίζει 10 €, ενώ για διαδρομή με επιστροφή κοστίζει 18 €. Το παιδικό εισιτήριο κοστίζει αντίστοιχα 6 € και 10 €. Ισχύουν επίσης ειδικές εκπτώσεις από Δευτέρα έως Παρασκευή για ομάδες επιβατών, καθώς και ειδικές τιμές  για ενοικίαση του τρένου ολόκληρο το χρόνο.

Τέλος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία  εξασφάλισε για τους επιβάτες της που επιθυμούν να επισκεφθούν το Εστιατόριο «ΟΑΣΙΣ» στην πλατεία των Άνω Λεχωνίων (απέναντι από το Δημαρχείο  - 30 μέτρα από το Σταθμό) έκπτωση 20% στις τιμές του, μόνο με την επίδειξη του εισιτηρίου του τραίνου μας.

Τέλος οι ενδιαφερόμενοι για πληροφορίες για έκδοση εισιτηρίων, δρομολόγια και ενοικίαση του τραίνου παρέχονται από το Γραφείο Ταξιδίων Βόλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Τηλ/ Fax 24210 39723, e-mail: grafeio.volou@trainose.gr) και από τον αριθμό 14511, ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

1 σχόλιο:

  1. Ήδη η Περιφέρεια Θεσσαλίας, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, μέχρι 28.2.2016, την επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι το Βόλο.Ολοι μαζί, να υποστηρίξουμε την επαναλειτουργία του θρυλικού μουτζούρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή