Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Πόλεμος χαρακωμάτων ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ για το κόστος συντήρησης !

Πραγματικός πόλεμος χαρακωμάτων - αποτέλεσμα της ασκούμενης πολιτικής στον σιδηρόδρομο- έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα μεταξύ των Διοικήσεων ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ !
Η διαφωνία που έχει κυριολεκτικά βάλει στα χαρακώματα τις Διοικήσεις αφορά την τελική τιμολόγηση των υπηρεσιών  συντήρησης του τροχαίου υλικού για το 2014 και σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες το θερμό κλίμα μεταφέρθηκε και στο γραφείο του κυρίου Χρυσοχοϊδη μετά το αδιέξοδο των υπηρεσιακών συσκέψεων! Αναλυτικότερα >
Σύμφωνα με όσα έχουμε καταφέρει να μάθουμε - γιατί το θέμα είναι κορυφαία πολιτικό- η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει με κάθε τρόπο να παρουσιάσει όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη στον ισολογισμό της(ενόψει ποθούμενης ιδιωτικοποίησης), προσπαθώντας να ψαλιδίζει μεταξύ άλλων και το κόστος παροχής υπηρεσιών συντήρησης, αμφισβητώντας τις τιμολογήσεις της ΕΕΣΣΤΥ (κοινώς παζάρι). Από την  ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάνουν λόγο και για υπερτιμολογήσεις της ΕΕΣΣΤΥ, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την κατάσταση του τροχαίου υλικού.

Η «δημιουργική καταστροφή» των πολιτικών επιλογών

Ωστόσο , η ΕΕΣΣΤΥ -που πλέον μετά την εφαρμογή του ν. 4111, αποτελεί ανεξάρτητη Εταιρεία από τον Αύγουστο του 2013, με μοναδικούς πόρους τα χρήματα που λαμβάνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την συντήρηση του μισθωμένου στόλου-δεν αποδέχεται σε καμία περίπτωση κάθε απόπειρα υποτιμολόγησης του έργου της, πέραν αυτής που της έχει ήδη  επιβληθεί με τον μαθηματικό τύπου του άρθρου 10 του ν. 3891/2010, για την τιμολόγηση των παρεχομένων υπηρεσιών, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο την βιωσιμότητα της Εταιρείας αφενός, αλλά και την ίδια θέση των ιθυνόντων αφετέρου, αφού θα πρόκειται για υπόθεση παραποίησης οικονομικών στοιχείων και ενδεχόμενη ζημία του δημοσίου .
Απο την ΕΕΣΣΤΥ επαναλαμβάνουν την δυσαρέσκεια τους για τον μαθηματικό τύπο που προέβλεψε ο Νόμος 3891 για το κόστος συντήρησης. Η πλευρά της ΕΕΣΣΤΥ κάνει λόγο επίσης για τα θέματα της βαριάς συντήρησης που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι σήμερα έχει επιμελώς αρνηθεί να βάλει στο τραπέζι, με αποτέλεσμα η κατάσταση του τροχαίου υλικού να επιδεινώνεται συσσωρευτικά τόσο σε αριθμητικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει παράσχει μέχρι σήμερα έγκριση στο αίτημα που της έχει τεθεί από τον Οκτώβριο του 2013, για την Γενική Επισκευή των κινητήρων MTU, με τους οποίους είναι εξοπλισμένες οι Δ/Η Adtranz, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφαλή και αξιόπιστη λειτουργία τους. (Γεγονός που εμείς οι Μηχανοδηγοί διαπιστώνουμε καθημερινά με τις χαμηλές επιδόσεις και τη χρήση σε πολλές περιπτώσεις δύο μονάδων για την τήρηση των χρόνων του δρομολογίου.) 
Υπενθυμίζουν δε σε όλους τους τόνους , ότι το αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών έχει ήδη καταστήσει μεγάλο μέρος του τροχαίου υλικού ακίνητο, γεγονός που αναμφισβήτητα επιβεβαίωσε και η έκθεση των ανεξάρτητων εκτιμητών του ΤΑΙΠΕΔ.

Τα  γνωστά ...

Απο την άλλη στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ρίχνουν στο τραπέζι το θέμα της βιωσιμότητας της Εταιρείας καθώς αν δεν παρουσιαστούν σαφή κέρδη (και σε συνδυασμό με τις κρατικές επιδοτήσεις που ζητάει επιτακτικά πίσω η Κομισιόν) θεωρούν ότι θα υπάρξει κίνδυνος για την μετέπειτα πορεία της. Αμφισβητούν τα ποσά και επιδιώκουν μείωση της τιμολόγησης.
Φυσικά λόγος γίνεται και για την ετήσια επιδότηση των 50 εκατομμυρίων (ΥΓΟΣ) που  θεωρείται αρκετά μικρή, πάντα σε σχέση με τις αντίστοιχες σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όλα αυτά αποτελούν αποτέλεσμα  της καταστρεπτικής πολιτικής του διαχωρισμού των Εταιρειών και της πολυδιάσπασης του Ομίλου.
Υπηρεσίες που στο παρελθόν αποτελούσαν εσωτερικό επιχειρησιακό κόστος  έχουν μετατραπεί σε εμπορικό αντικείμενο με σκοπό να παρουσιάσουν κέρδος. Αυτό πρακτικά έχει επιτευχθεί με την κρατούσα πολιτική για τις υπηρεσίες συντήρησης του τροχαίου υλικού, το οποίο από μέσο μεταφοράς, μετατράπηκε σε χρηματοοικονομικό εργαλείο. 
Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία, για ένα ομοίου μεγέθους δίκτυο. 

Ήδη στο τραπέζι έχει αρχίσει να πέφτει η ιδέα της ενοποίησης των 2 εταιρειών που φαίνεται μονοσήμαντη, ενώ ξεκάθαρη είναι και η θέση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ) που έχει τονίσει σε κάθε κατεύθυνση πως σκοπός της είναι ο ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος (με λογιστικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων).

Είναι βέβαιο ότι μετά τις εκλογές θα έχουμε πολλά να δούμε για τον πολύπαθο σιδηρόδρομο.

Το στέκι της έλξης παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα ενημερώνει τους συναδέλφους για οτιδήποτε νεώτερο.
Το θέμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον καθώς αποκαλύπτει τις τραγικές συνέπειες της ολέθριας πολιτικής που ακολουθήθηκε για τον σιδηρόδρομο από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας.

To στέκι της Έλξης - το blog των μηχανοδηγών



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου