Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Π. Θεοφανόπουλος : Εξετάζεται η επαναλειτουργία για Ναύπλιο- Άργος

Ας ελπίσουμε  με την αλλαγή της Κυβέρνησης να δούμε και ένα θετικό νέο για τον σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με επιστολή που έστειλε στην Καθημερινή, ο κ. Θεοφανόπουλος εξετάζεται η επαναλειτουργία- υπό προϋποθέσεις- του τμήματος Κόρινθος - Άργος- Ναύπλιο! Η επιστολή του κ. Θεοφανόπουλου στην Καθημερινή :  Κύριε διευθυντά
Αναφορικά με το δημοσίευμα του θέματος και με στόχο την πληρότητα της ενημέρωσης, επιθυμώ να σας παραθέσω τα ακόλουθα στοιχεία.

Στις σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας εμπλέκονται κυρίως ο ΟΣΕ με αρμοδιότητα τη διαχείριση της υποδομής (έργα και συντήρηση) και της κυκλοφορίας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αρμοδιότητα τη λειτουργία των δρομολογίων.

Στο δίκτυο της Πελοποννήσου (μετρικό) ανεστάλησαν μεν τα δρομολόγια το 2011 για λόγους οικονομικής βιωσιμότητας, το δίκτυο όμως παραμένει ενεργό ως προς τη σιδηροδρομική του κατάταξη.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στο εν λόγω δίκτυο η κατάσταση της υποδομής είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική λόγω κυρίως και των έργων ανακαίνισης κατά τα προηγούμενα της αναστολής της κυκλοφορίας έτη.
Με γνώμονα τη μη εγκατάλειψη της υποδομής αυτής, με στόχο τη μη απαξίωσή της και την προστασία της από βανδαλισμούς και κλοπές, εξετάζεται η επαναλειτουργία του δικτύου της Πελοποννήσου σε συγκεκριμένα τμήματα.Κατ’ αρχήν τα τμήματα αυτά είναι: η περιοχή της Καλαμάτας, όπου μελετάται η προαστιακή λειτουργία, το τμήμα Κόρινθος - Αργος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Πύργος με αντικείμενο όχι κανονικά δρομολόγια, αλλά θεματικού τύπου τουριστικά δρομολόγια και τέλος το τμήμα Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, στο οποίο αναφέρεται και το δημοσίευμα.

Για το τμήμα αυτό προτείνονται δρομολόγια προαστιακού τύπου με μετεπιβίβαση στην Κόρινθο, όπου θα γίνεται και η σύνδεση με τον κυρίως κορμό του Προαστιακού Κιάτο - Αθήνα - Αεροδρόμιο.

Η εξέταση της επαναλειτουργίας λαμβάνει προφανώς σοβαρά υπόψη και αιτήματα φορέων, καθώς και τη βούληση των κοινωνιών τις οποίες αφορά.

Στην περίπτωση του τμήματος Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, ιδιαίτερα κρίσιμος παράγοντας για την επαναλειτουργία του – κατά την τουριστική περίοδο αρχικά – είναι η διέλευση του σιδηροδρόμου από σημεία ιδιαίτερου αρχαιολογικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.

Προς τούτο ο ΟΣΕ, μελέτησε και προσδιόρισε τις απαραίτητες εργασίες για την ανάταξη και συντήρηση της υποδομής και των συστημάτων, με δυνητική χρηματοδότηση από ίδιους πόρους και πόρους της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Αντιστοίχως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσδιόρισε τα οικονομικά δεδομένα της λειτουργίας της εν λόγω σιδηροδρομικής σύνδεσης, με την προϋπόθεση κάλυψης μέρους του κόστους λειτουργίας από τις ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος).

Τα στοιχεία αυτά ετέθησαν υπόψη του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, το οποίο συμφώνησε στην προοπτική επαναλειτουργίας του τμήματος Κόρινθος – Αργος – Ναύπλιο. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη ο ΟΣΕ έχει αποκαταστήσει τις εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ναυπλίου.

Είναι προφανές ότι το εγχείρημα της επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, όπως προαναφέρθηκε, είναι ένα εγχείρημα σύνθετο, αλλά θεωρώ απαραίτητο και επιβεβλημένο, χωρίς να υπάρχει κανένα συσχετισμός του με πελατειακό κράτος, όπως υποστηρίζεται στο δημοσίευμα.

Θα γίνει όμως με επιχειρησιακά σχέδια και όρους που θα εξασφαλίσουν την οικονομική βιωσιμότητα, κριτήριο από το οποίο διέπεται η εν γένει λειτουργία του ΟΣΕ, η οποία για πρώτη φορά τα τρία τελευταία έτη εμφανίζει θετικό πρόσημο (EBITDA), ενώ σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της ICAP, ο ΟΣΕ πλέον κατατάσσεται μεταξύ των 20 πρώτων επιχειρήσεων στην Ελλάδα με τη μεγαλύερη αύξηση EBITDA.

Παναγιωτης Α. Θεοφανοπουλος - Πρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ

1 σχόλιο:

  1. Στο τρένο θέλουμε κανονικά δρομολόγια και οχι να μας σπρώχνεται στο μονοπώλιο των λεωφορείων

    ΑπάντησηΔιαγραφή