Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Σιδηρόδρομος Απόφαση έκπληξη δίνει στον ΟΣΕ τις μελέτες για το έργο στο τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας

Με μία τροπή έκπληξη συνεχίζονται οι μελέτες για το σιδηροδρομικό τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας. Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα του ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) το οποίο παραμένει στον αέρα.
Με απόφαση του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίστηκε
οι μελέτες για το παραπάνω τμήμα να μεταφερθούν και να συνεχιστούν στον ΟΣΕ. Πρόκειται για την προμελέτη χάραξης και τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από ΧΘ123,5 (Ρίο) μέχρι το Νέο Λιμένα Πατών ούτως ώστε να συνδεθεί με τη γραμμή προς Πύργο.

Πρόκειται οπωσδήποτε για μια μεγάλη αλλαγή πολιτική της ΕΡΓΟΣΕ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια που υπήρχε μία τεταμένη ατμόσφαιρα ανάμεσα στην μητρική ΟΣΕ και τη θυγατρική κατασκευαστική εταιρεία. Όπως πληροφορείται το ypodomes.com η σχέσεις πλέον είναι εντελώς διαφορετικές και η φιλοσοφία είναι πως η ΕΡΓΟΣΕ είναι κομμάτι του ΟΣΕ και θα πρέπει να υπάρχει "συγγενική" συνεργασία.

Αυτή η απόφαση βρήκε αντίθετο μόνο των εκπρόσωπο των εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ Μιχαήλ-Άγγελο Βαρελά. Μία ακόμα κίνηση προς την κατεύθυνση σύμπλευσης με τον ΟΣΕ είναι και η απόφαση του ΔΣ για διακοπή των υδραυλικών μελετών στο συγκεκριμένο τμήμα, μελέτη που έχει ξεκινήσει από το 2004.

Η συγκεκριμένη απόφαση από πολλούς θεωρείται ως η κερκόπορτα για να αναλάβει και επίσημα τις μελέτες των επόμενων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων από τον ΟΣΕ δημιουργώντας όμως ερωτηματικά για τον μελλοντικό ρόλο της ΕΡΓΟΣΕ.

Να θυμίσουμε πως το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας επείγει να ολοκληρωθεί μελετητικά καθώς σέρνεται εδώ και 10 χρόνια. Το 2007 ο τότε Υπουργός Μεταφορών αποφάσισε τη πλήρως υπόγεια διέλευση του τρένου από την πόλη της Πάτρας μήκους 5χλμ.

Στη συνέχεια με την έλευση της κρίσης η χάραξη θεωρήθηκε φαραωνική και άρχισε εκ νέου η κουβέντα, μην έχοντας όμως σύμφωνη την γνώμη των τοπικών φορέων. Το 2014 η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε μία λύση η οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes θα αποτελέσει τη βάση για την τελική επιλογή της χάραξης από τον ΟΣΕ.

Επίσης μεγάλος στόχος είναι το τρένο να "μπει" στο λιμάνι καθώς όλες οι μελέτες μέχρι τώρα είχαν το μειονέκτημα να μην περιλαμβάνεται στο κατασκευαστικό αντικείμενο. Όταν το τρένο μπει στο λιμάνι η χώρα θα αποκτήσει ένα δεύτερο εξαγωγικό σημείο μετά την Ειδομένη καθώς τα εμπορευματοκιβώτια θα μπορούν να φτάνουν στο λιμάνι της Πάτρας σε 2 ώρες και από εκεί να πηγαίνουν Ιταλία σε πολύ σύντομο χρόνο.

Στόχος είναι το έργο να ωριμάσει μελετητικά το συντομότερο, να εγκριθεί περιβαλλοντικά και μέχρι το 2017 να δημοπρατηθεί ούτως ώστε να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.

Να θυμίσουμε πως σε κατασκευή είναι τα τμήματα από το Κιάτο μέχρι τον Ψαθόπυργο ενώ προ των πυλών της κατασκευής είναι και το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο. Εκτός από το παραπάνω έργο θα χρειαστεί και μία εργολαβία ηλεκτροκίνησης από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα που θα φέρει οριστικά το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο τρένο στην πόλη της Πάτρας μετά από πολλά χρόνια διακοπής των σιδηροδρομικών δρομολογίων.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου