Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2015

H TΡΑΙΝΟΣΕ στην ατζέντα των Γάλλων επενδυτών

Η επίσκεψη Ολάντ στη χώρα μας μπορεί να έχει συγκεκριμένη πολιτική ατζέντα, παράλληλα όμως αναμένεται να επικυρώσει με πολύ σαφή τρόπο το ενδιαφέρον των Γάλλων για ενεργή συμμετοχή σε μια σειρά από ιδιωτικοποιήσεις που αποτελούν ζωτικό στοιχείο της συμφωνίας με τους δανειστές.
Το ενδιαφέρον των Γάλλων εστιάζεται σε Ενέργεις και μεταφορές.
Σήμερα, στην Ελλάδα, είναι ήδη παρούσες 120 γαλλικές επιχειρήσεις, που απασχολούν 32.000 εργαζομένους και ο Γάλλος πρόεδρος αναμένεται να καλέσει τους επενδυτές να ενισχύσουν την παρουσία τους και να συμμετάσχουν στη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων.
Μετά την «ήττα» στον διαγωνισμό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τρεις οργανισμοί βρίσκονται στο «στόχαστρο» των Γάλλων, ενώ δεδομένο θεωρείται το ενδιαφέρον για συμμετοχή γαλλικών εταιρειών στο πρόγραμμα έρευνας υδρογονανθράκων.
Ο γαλλικός κολοσσός EDF ενδιαφέρεται εντόνως για τον Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), η Alstom συμμετέχει στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), ενώ οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πρόθεση βέβαια της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του ΑΔΜΗΕ, διατηρώντας τον έλεγχο στα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρισμού, χωρίς ωστόσο να έχει αποκλεισθεί η είσοδος στρατηγικού επενδυτή. Αυτό που θέλει η κυβέρνηση να διασφαλιστεί είναι ο υγιής ανταγωνισμός με ισότιμη πρόσβαση όλων των παραγωγών ενέργειας στα δίκτυα.
Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ έχει συμπεριληφθεί στη συμφωνία με τους δανειστές, εκτός και αν βρεθεί ισοδύναμο αποτέλεσμα για τον ανταγωνισμό.
Ο κολοσσός EDF δραστηριοποιείται ήδη στη χώρα μας στην αγορά ηλεκτρισμού μέσω της ιταλικής εταιρείας Edison, στην οποία κατέχει πάνω από το 99% του μετοχικού της κεφαλαίου. Η Edison έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω κοινών σχημάτων με τα ΕΛΠΕ και τον ΟΜΙΛΟ ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Δεκαπλάσια ισχύς
Ο γαλλικός όμιλος αποτελεί έναν εκ των μεγαλύτερων παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας στον πλανήτη και κατέχει τον τίτλο της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρισμού της Ευρώπης, οι μονάδες της οποίας παράγουν τη δεκαπλάσια ισχύ της ΔΕΗ και κύκλο εργασιών άνω των 70 δισ. ευρώ.
Οι Γάλλοι μέσω των κρατικών σιδηροδρόμων SNCF συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η στρατηγική αξία της οποίας έχει εκτιναχθεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης των φορτίων από την Ασία προς την Ευρώπη μέσω του Πειραιά.
Στον διαγωνισμό πέραν των Γάλλων συμμετέχουν από κοινού οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD με τη ΓΕΚ και η ρουμανική εταιρεία Grup Fevoriar Roman, που έχει τεθεί εκτός μάχης λόγω ενός σκανδάλου στο οποίο είχε εμπλακεί ο ιδιοκτήτης της, Γκρούια Στόικα.
H κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Γαλλίας, με αντικείμενο την παροχή σιδηροδρομικών υπηρεσιών για επιβάτες και εμπορεύματα καθώς και τη συντήρηση και σηματοδότηση της σιδηροδρομικής υποδομής, απασχολεί περίπου 165.000 υπαλλήλους.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της εταιρείας είναι μήκους 32.000 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 1.800 χιλιόμετρα είναι υψηλής ταχύτητας TGV και 14.500 είναι ηλεκτροδοτημένα.
Το δίκτυο του TGV, που έχει ως κέντρο το Παρίσι, επεκτάθηκε συνδέοντας πόλεις της Γαλλίας και των γειτονικών χωρών. Οι συρμοί του TGV που συνδέουν μέσω του γαλλικού δικτύου την Ελβετία με το Βέλγιο, τη Γερμανία και την Ολλανδία, ταξιδεύουν με ταχύτητα μέχρι και 320 χλμ./ώρα.
Παράλληλα όμως με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Γάλλοι μέσω της Alstom διεκδικούν τη ROSCO (εταιρεία συντήρησης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού). H εταιρεία ενδιαφέρει τους Γάλλους, διότι διεκδικούν ένα συμβόλαιο που εγγυάται χρήματα χωρίς να ενέχει κάποιο ρίσκο.
H Alstom δραστηριοποιείται πλέον μόνο στα σιδηροδρομικά έργα υποδομής, καθώς οι δραστηριότητες ηλεκτρικής ενέργειας του γαλλικού κολοσσού εξαγοράσθηκαν έναντι 12,4 δισ. ευρώ από την αμερικανική General Electric. Πρόσφατα μάλιστα, το deal έλαβε την έγκριση και της Κομισιόν.
Στον διαγωνισμό για τη ROSCO, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου σιδηροδρομικού, συμμετέχουν οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD και η Siemens.

Κώστας Νάνος - Έθνος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου