Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 14 Ιουνίου 2017

Αρχές Ιουλίου η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie λέει η Καθημερινή

Κλείνει το μέτωπο της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η κυβέρνηση αναμένει εντός των επομένων ημερών την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις που
δόθηκαν σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ από το 2005 έως και σήμερα. Αν συμβεί αυτό, τότε θεωρείται θέμα λίγων εβδομάδων η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Καλά πληροφορημένες πηγές παρατηρούσαν ότι το κλείσιμο της αποκρατικοποίησης, με την έννοια της μεταβίβασης του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την καταβολή των 45 εκατ. ευρώ από την πλευρά της ιταλικής Ferrovie, είναι θέμα εβδομάδων. «Είναι ασφαλές να θεωρούμε ότι (η συναλλαγή) θα κλείσει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου», παρατηρούσε καλά ενημερωμένη πηγή. Υπάρχουν όμως ακόμη εκκρεμότητες, όπως π.χ. η έκδοση του τελικού πορίσματος για το Αδενδρο, η επίλυση της χρηματοδότησης των υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος (ΥΓΟΣ) κ.ά. Φαίνεται ωστόσο να υπάρχει συνολική συμφωνία, ενώ επιπλέον η κυβέρνηση έχει αποδείξει τις τελευταίες ημέρες ότι ικανοποιεί όλα τα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης του μνημονίου.

Οι καθυστερήσεις όμως που σημειώθηκαν έως σήμερα στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργούν νέες καθυστερήσεις στην ΕΕΣΣΤΥ. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων έχει καθορίσει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στις 30 Ιουνίου, αλλά θεωρείται σίγουρο ότι θα δοθεί νέα παράταση. «Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές πρέπει να γνωρίζουν τον βασικό πελάτη της επιχείρησης που τους ενδιαφέρει, αν θα είναι το ελληνικό Δημόσιο ή κάποιος ιδιώτης», παραδέχονται καλά ενημερωμένες πηγές. Εξάλλου, στους πιο πιθανούς ενδιαφερομένους συγκαταλέγεται η Ferrovie, η οποία όμως, λόγω των πισωγυρισμάτων που σημειώθηκαν –κυρίως με υπαιτιότητα της ελληνικής κυβέρνησης– στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απαιτεί την άρση όλων των αβεβαιοτήτων προτού λάβει τις τελικές αποφάσεις της.

Η καθυστέρηση στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) δεν διευκρινίζεται. Εκτιμάται, ωστόσο, ανάλογα και με την πορεία του κλεισίματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καθυστερήσει τουλάχιστον μερικές εβδομάδες. Σχετικά αναμένεται ν’ αποφασίσει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο καταλύτης σε όλα αυτά είναι η απόφαση της Κομισιόν που αναμένεται να φτάσει από μέρα σε μέρα στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών. Ολα δείχνουν ότι η Κομισιόν κλείνει τον φάκελο της κοινοποίησης που πραγματοποιήθηκε το 2011 στη χώρα μας, με αντικείμενο τις κρατικές ενισχύσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ μέχρι τη χρονιά εκείνη. Συγκεκριμένα, η κοινοποίηση αφορούσε κρατικές ενισχύσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ύψους 12 δισ. ευρώ προς τον ΟΣΕ. Και οι δύο υποθέσεις φαίνεται ότι μπαίνουν στο αρχείο, καθώς σε ό,τι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το θέμα έχει συμφωνηθεί να κλείσει ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της επιχείρησης. Σε ό,τι αφορά τον ΟΣΕ, η Κομισιόν δέχθηκε επί της αρχής τη θέση ότι οι επιδοτήσεις του διαχειριστή της υποδομής δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.

Αγνωστο όμως παραμένει το τι συμβαίνει με ενισχύσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕ, μετά το 2011. Το θέμα αυτό τέθηκε από την Κομισιόν στις αρχές του 2017 και αφορά ενισχύσεις της επιχείρησης στη διάρκεια των τελευταίων 4-5 ετών. Κι εδώ εκτιμάται ότι υπάρχει συμφωνία, γι’ αυτό ορισμένοι αναμένουν να δουν τόσο το κείμενο της απόφασης όσο και τη σχετική διατύπωσή του. Η κυβέρνηση πάντως είναι περιχαρής που κατάφερε να κλείσει το μεγάλο θέμα των ενισχύσεων του ΟΣΕ προ του 2011, που αναμφίβολα ήταν και το πιο σημαντικό.

Καθημερινή - Βαγγέλης Μανδραβέλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου