Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Επίσκεψη της ΠΕΠΕ στα γραφεία του ΤΑΠ - ΟΤΕ - Ενημέρωση


Ενημερωτική συνάντηση με τους υπευθύνους του ΤΑΠ-ΟΤΕ είχε σήμερα το Προεδρείο του Σωματείου μας (Γενιδούνιας -Τουρλής) προκειμένου να λυθούν 
απορίες που έχουν συνάδελφοι γύρω απο το συνταξιοδοτικό τους. Η συνάντηση έβγαλε πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Το Σωματείο αύριο να βγάλει ανακοίνωση για την ενημέρωση των μηχανοδηγών.

Τα κυριότερα σημεία -μετά την σημερινή συνάντηση- είναι τα εξής 

  • Οι μειώσεις στις συντάξεις δεν φαίνεται να είναι μεγάλες -μετά το τελευταίο Νόμο Κατρούγκαλου- καθώς οι σιδηροδρομικοί έχουν υψηλό ασφάλιστρο στο ΤΑΠ-ΟΤΕ και υπάρχει ανταποδοτικότητα.  Ωστόσο μέχρι σήμερα, δεν έχει εκδοθεί ΚΑΜΙΑ νέα σύνταξη με τον νέο τρόπο υπολογισμού,παρά μόνο δίνονται προσωρινές συντάξεις με οροφή τα 768 Ευρώ.Οι συνάδελφοι στο ΤΑΠ-ΟΤΕ αναμένουν εντός Σεπτεμβρίου την εγκατάσταση του νέου προγράμματος (λογισμικό) το οποίο και θα βοηθήσει στην έκδοση των συντάξεων.
  • Οι μειώσεις που θα έχουν όσοι συνάδελφοι συνταξιοδοτηθούν τα επόμενα χρόνια (αν κάποιος δηλαδή έφευγε τον Δεκέμβριο του 2017 ή τον Φλεβάρη του 2018)  φαίνεται πως θα είναι μικρές εξαιτίας - και πάλι -του υψηλού ασφάλιστρου που καταβάλουν διαχρονικά.
  • Για το συνταξιοδοτικό,ισχύουν οι μεταβατικές διατάξεις για τους ασφαλισμένους πριν το 1983 (έτος που συμπληρώνουν τα 35 χρόνια υπηρεσίας + όριο ηλικίας) ενώ όσοι είχαν συμπληρώσει 35 χρόνια ΠΡΙΝ τις 14 Αυγούστου του 2015 συνταξιοδοτούνται άνευ ορίου ηλικίας. Για παράδειγμα μηχανοδηγός που συμπλήρωσε τα 35 χρόνια υπηρεσίας το 2016, μπορεί  να συνταξιοδοτηθεί στην ηλικία των 59 ετών, αντίστοιχα μηχανοδηγός που συμπλήρωσε τα 35 χρόνια υπηρεσίας το 2017 , μπορεί να συνταξιοδοτηθεί σε ηλικία 59 ετών και 6 μηνών.Στην περίπτωση που μηχανοδηγός γίνεται 59 ετών μετά το 2021, όπως όλα δείχνουν ισχύει το όριο ηλικίας (59).
  • Οι μετά το 1983 ασφαλισμένοι, συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη με 40 χρόνιας υπηρεσίας και 62 ετών. Αν έχουν λιγότερα χρόνια υπηρεσίας λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη.
  • Ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων μετά την είσοδο στον ΕΦΚΑ έχει αλλάξει και λαμβάνονται υπόψη, ΟΛΕΣ οι αποδοχές που φαίνονται στην ηλεκτρονική καρτέλα του κάθε εργαζόμενου και απο την 01.01.2002 και έπειτα. Αυτό σημαίνει ότι στις συντάξιμες αποδοχές των μηχανοδηγών θα υπολογίζονται και οι εισφορές που κατέβαλαν διαχρονικά (πχ επίδομα ευθύνης).
Απο την επίσκεψη του Σωματείου μας διαπιστώθηκε η μεγάλη έλλειψη προσωπικού στο ΤΑΠ-ΟΤΕ αφού υπάρχει μόνο 1 γραφείο για όλες τις υποθέσεις Πανελλαδικά (στην Αθήνα και μόνο) ενώ μόλις 18 εργαζόμενοι προσπαθούν να φέρουν σε πέρας έργο που προβλέπονταν να γίνεται απο 50 εργαζόμενους!
Τέλος συζητήθηκε το ενδεχόμενο μόλις έχει το ΤΑΠ-ΟΤΕ το νέο πρόγραμμα στην μηχανογράφηση του, που θα υπολογίζει επακριβώς τις συντάξεις με τον νέο τρόπο υπολογισμού,να γίνει συνάντηση με τους υπευθύνους του Ταμείου και τα συνδικάτα για να ενημερωθούν οι εργαζόμενοι.

Το Σωματείο μας θα εκδώσει αύριο αναλυτική  ανακοίνωση με το περιεχόμενο της συνάντησης.
Η ΠΕΠΕ συνεχίζει την καθημερινή προσπάθεια για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των μηχανοδηγών.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου