Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018

Ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος γίνεται ηλεκτροκινούμενος μέχρι το 2021 - Tο Φθινόπωρο σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο

Ο Θεσσαλικός Σιδηρόδρομος πάει ένα βήμα μπρος και γίνεται ηλεκτροκινούμενος. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη μέσα στον Φεβρουάριο πρόκειται να
βγουν στον αέρα οι προκηρύξεις για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στα τμήματα Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Αυτά, μαζί με την βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη που περνά από τη Θεσσαλία και είναι ήδη ηλεκτροκινούμενη, κάνει συνολικά όλο το δίκτυο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, να περνά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Το πρώτο έργο είναι η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης και ETCS στη μονή γραμμή του τμήματος Λάρισα-Βόλος μήκους 61 χλμ περίπου. Ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει την κανονικοποίηση της παλαιάς μετρικής γραμμής του τμήματος Λατομείο – Βόλος αλλά και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Το κόστος του έργου είναι 60εκατ.ευρώ. Η διάρκεια των έργων είναι 24 μήνες και αν όλα τρέξουν χωρίς προβλήματα τότε θα έχουμε ολοκλήρωση περίπου στις αρχές του 2021. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020.

Το δεύτερο έργο είναι η εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ETCS Level 1 επί της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα μήκους 80 χλμ περίπου. Το κόστος του έργου είναι 47,5εκατ.ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ μέσω του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020. Η διάρκεια των έργων είναι 24 μήνες και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις τότε τα πρώτα ηλεκτρικά τρένα θα τρέξουν στη γραμμή το 2021.

Tο Φθινόπωρο σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο
Ο μετασχηματισμός του Σιδηρόδρομου συνεχίζεται και μάλιστα με προοδευτικά βήματα. Εχθές είχαμε την πρώτη διαδρομή με ηλεκτράμαξα από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, πρώτο βήμα για φτάσουμε στην πλήρη εποχή της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το δρομολόγιο εκτελέστηκε επιτυχώς.

Τώρα, τα επόμενα βήματα θα είναι σταδιακά για τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκης. Στις αρχές Φεβρουαρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι αλλά για ντιζελάμαξες. Θα χρειαστεί να περάσουν σχεδόν 2 μήνες μέχρι η ηλεκτροκίνηση να γίνει λειτουργική. Λίγους μήνες αργότερα όπως έχει δηλώσει κατ`επανάληψη ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, δείχοντας τον Ιούνιο θα δοθεί και το τελευταίο τμήμα του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη ενώ το ανακαισμένο με ηλεκτροκίνηση τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Ειδομένη θα δοθεί το Φθινόπωρο.

Μέσα στο καλοκαίρι εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ηλεκτρικά τρένα σε όλο το μήκος της γραμμής παύοντας τις διαδρομές με ντιζελάμαξες. Ένα άλλο νέο που βγήκε από χθεσινές δηλώσεις του κ.Σπίρτζη είναι πως ύστερα από 10 χρόνια το τρένο θα ξανασφυρίξει μέχρι στην Πελοπόννησο καθώς θα δοθεί -με πολλή μεγάλη καθυστέρηση- η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Όπως σημείωσε ο Υπουργός δύο χρόνια αργότερα θα λειτουργήσει και η ηλεκτροκίνηση.

Μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να βγουν στον αέρα 3 νέες δημοπρατήσεις ηλεκτροκίνησης που αφορά τα τμήματα: Λάρισα-Βόλος (περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας), Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Ισθμός-Λουτράκι. Πρόκειται για 3 γραμμές που δεν βρίσκονται πάνω στον βασικό άξονα της χώρας.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η στελέχωση σε μηχανοδηγούς που θα πραγματοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις πληροφορίες να μιλούν πως η σχετική προκήρυξη θα βγει μέσα στον Ιανουάριο. Βασικό ζήτημα είναι πως αρκετές δεκάδες μηχανοδηγών μπορούν να βγουν στη σύνταξη δημιουργώντας κενό, το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί άμεσα είτε οι προς συνταξιοδότηση μηχανοδηγοί να παραμείνουν για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να υπάρξει μία "βελούδινη" μετάβαση στους νέους μηχανοδηγούς.

Σε γενικές γραμμές φαίνεται πως θα έχουμε τη χρονιά του τρένου με πολλά από τα "αιώνια έργα" σε αυτό το πεδίο να ολοκληρώνονται και τον σιδηρόδρομο να δείχνει να ανακτά δυνάμεις ύστερα από πολλά "πέτρινα χρόνια".


Νίκος Καραγιάννης - Ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου